Żelazny most

Poniedziałek, 25 lutego 2008 · Komentarze(13)

Dziś zechciałem zwiedzić trochę swoje tereny. Wpadłem na pomysł, że pojadę na "Żelazny most". Dla niewtajemniczonych jest to największy w Europie zbiornik odpadów poflotacyjnych. Szczegóły o tym ciekawym miejscu -> TU.

Plan wycieczki

Jak widać ta duża plama z wodą to właśnie zbiornik "Żelazny most". Dodam, że jest to najlepiej widziane z kosmosu miejsce w Polsce.

Opis wycieczki

Wyruszyłem z Chocianowa o godzinie 13:30, jechałem sobie drogą gminną, bardzo rzadko popijając wodę mineralną niegazowaną "Żywiec" :)

Później jechałem kawałek drogą krajową nr 3

Następnie znów jechałem drogą gminną, lecz tam niestety trochę zacząłem się gubić z powodu remontu drogi, musiałem jechać objazdem jakimś :/
-tędy odprowadzane są wszystkie zanieczyszczenia produkowane przez kopalnie miedzi KGHM.
-Rynek w Rudnej.

W końcu dotarłem do celu...

Jak widać na zdjęciach zbiornika, znajdowałem się z całkiem innej strony jego. Idąc plażą w kierunku wody, piasek zaczynał by coraz bardziej śliski, a w pewnym momencie nawet zaczął się zapadać :) Postanowiłem podejść zbiornik z drugiej strony. W tym celu musiałem przejechać ponad 15km do miejscowości Tarnówek. No i udało mi się...:)

Wycieczka była bardzo udana. W Polkowicach już umierałem ze zmęczenia. Wstąpiłem do Tesco pod dwa powerade'y i Snickersa Super :)Szkoda tylko, że na odcinku Polkowice - Chocianów jechałem gdy już było całkowicie ciemno, drogę oświetlała mi latarka od SE k750i. :D Muszę się w końcu zaopatrzyć w światła...:P

tam jest cala talica mendelejewa - a tak nawiasem mowiac. meszkam w rudnej i nazywanie czego kolwiek tam "plaza" to jest jedno wielkie nieporozumienie. to sa odpady z kopalni a nie piasek. a tablica z nazwa zelazny most nie oznacza zbiornika tylko tak nazywa sie pobliska miejscowosc, od ktorej nazwa wzial zbiornik. a co do mapki - plama z woda to tez nie jest dobre okreslenie. to cos w srodku wydaje sie wygladac na wode - normalnie na zdjeciach z gory ma kolor zielony.

ktos tam Czwartek, 01.05.2008 12:49:23

skoro tak zawzięcie zapraszasz, daniello24, to one day why not?

Djablica Niedziela, 02.03.2008 01:01:56

No świetnie, to zapraszam Djablica :]

daniello24 Sobota, 01.03.2008 14:54:56

Zbiornik robi wrażenie swoją wielkością. Jak zrobi się cieplej to zamieszczę u siebie zdjęcia kopalni węgla brunatnego Bełchatów. Pozdrawiam Bikestatowiczów.

mavic Czwartek, 28.02.2008 23:11:23

Mam taki zamiar-odwiedzę je wkrótce, jak tylko się uda napisać taki jeden gniot, którego mi się nie chce pisać, ale się w końcu zmuszę.
Na dodatek świadomość, że nikt tego czytał nie będzie, próżny trud, aktywność zupełnie niepotrzebna, a trzeba wykonać, beznadzieja...

Djablica Czwartek, 28.02.2008 18:44:03

świetna relacja:)jak widze u Ciebie też drogi wyboiste;)niemniej jednak jeżdzi się dobrze?:)
do zobaczenia na trasie;)
Pozdrowionka

karla76 Środa, 27.02.2008 19:04:54

Super relacja! :)
Miło się czytało i oglądało zdjęcia! Tak trzymać!

p.s.
Galen
"Tam jest 99% tablicy Mendelejewa :]"

Pewnie brakuje tylko tlenu! :D

Pozdro!

Mlynarz Wtorek, 26.02.2008 22:55:50

Tam jest 99% tablicy Mendelejewa :]

Galen Wtorek, 26.02.2008 16:26:17

Ale nie radziłbym nikomu kąpac się w tej wodzie zbiornika :] Nie wiem ile tam moze byc pierwiastkow ale na pewno sporo.

daniello24 Wtorek, 26.02.2008 15:43:19

No tak Morpheo, ja generalnie wolę jeździc dwupasmówkami. Jak jadę z Chocianowa do Głogowa (40km) to zajmuje mi to 1.5h. Dla mnie jest to rewelacyjny czas :) Szybciej się jedzie po takich drogach, uwierz mi :]

Djablica: Polecam odwiedzic moje tereny :D Jest tu bardzo ładnie:)

daniello24 Wtorek, 26.02.2008 15:42:05

Na początku miesiąca wybrałem się w polkowickie strony. Po okolicach kopalni - Sobin, Polkowice itd. - bez zajeżdżania pod same zakłady nie sposób wręcz poznać, że prowadzona jest tam działalność górnicza - dokoła wszystko piękne, ładne etc. Cały syf zaś leci rurami na zbiornik...
Trasa naprawdę ładna - powiedz tylko, jak jechało się DK-3 ? Osobiście mając wybór wolałem odcinek ten przejechać lokalnymi asfaltami przez Szklary i Sobin.
Pzdr :-)

Morpheo Wtorek, 26.02.2008 02:50:31

Miałem kiedyś coś na wykładzie o tym syfie. Masakra... Ale wycieczka fajna :]
Pozdrawiam!

Galen Wtorek, 26.02.2008 01:42:25

Slicznościowe te zdjęcia.
Wow, nie wiedziałam, że tam są takie ładne tereny, chyba zostanę stałą czytelniczką tego bloga...
Może kiedyś odwiedzę ten Żelazny Most, bardzo ciekawa rzecz.